.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان میراث فرهنگی ؛
دفاع تمام قد احمدی نژاد از مشایی و بقایی
مشایی زحمات زیادی در میراث فرهنگی کشیده است به نحوی که این سازمان را متحول کرد. پس از ایشان، آقای بقایی همان راه را ادامه دادند؛ مشایی از نگاه فرهنگی بالایی برخوردار است البته شاید خوشایند عده ای نباشد که ایرادی ندارد، اما نباید ...

به گزارش شمال نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه این سازمان سه ماموریت سنگین به عهده دارد، صیانت از میراث فرهنگی ملت ایران را مهمترین ماموریت آن دانست و گفت : انسان منهای فرهنگ معنا ندارد و فرهنگ نشاندهنده حقیقت انسانی است و چهره ایران در طول تاریخ ، فرهنگی بوده است و کسانی که با تاریخ ملت ایران آشنایی دارند تصویری فرهنگی از ایران در ذهن شان شکل گرفته است.

رییس جمهور گفت : ایران همیشه با فرهنگ و اندیشه با دنیا سخن گفته است و در هر مقطعی نیز فرصتی دست و پا کرده به خاطر اندیشه متعالی و فرهنگی بوده است .

دکتر احمدی نژاد لزوم صیانت از میراث فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت : بخشی از میراث فرهنگی کشورمان مادی و بخشی هم معنوی است ، نوع نگاه ملت ایران به جهان، اخلاق ، سیاست و زمامداری ،عشق به اهل بیت پیامبر گرامی اسلام بعنوان میراث معنوی ملت ایران، با دیگران متفاوت است .

رییس جمهور گفت : اسلام توسط ایرانی ها دریافت ، تدوین و نهادینه شد و امروز هم به دنیا معرفی می شود.

دکتر احمدی نژاد گفت : خدمتی که ملت ایران به فرهنگ بشریت کرده، بی نظیر است به گونه ای که اگر سهم ایران از فرهنگ ملت ها حذف شود چیز قابل عرضه ای برای آنها وجود نخواهد داشت .

رییس جمهور تصریح کرد : صیانت ، پالایش و انتقال فرهنگ متعالی ملت ایران به سایر ملت ها و نسل های آینده در حقیقت صیانت از اصل حقیقت انسانی ، عدالت ، امامت و فطرت زیبای انسانی است و از ماموریت های مهم سازمان میراث فرهنگی به شمار می رود.


دکتر احمدی نژاد گفت : ملت ایران از معدود ملت هایی است که از دیرزمان و دور زمان قله های متعالی را شناخته و در راه رسیدن به آن فداکاری و ایستادگی کرده است، البته برخی کوته فکرانی هستند که میراث فرهنگی را با محاسبات اقتصادی می سنجند در حالی که سابقه تاریخی و فرهنگی مانند حافظه یک ملت است و یک ملت با فرهنگ گذشته و تاریخش هویت پیدا می کند که اگر بخاطر محاسبات مادی حذف و تخریب شود، چیز قابل ارائه ای وجود نخواهد داشت .

رییس جمهور گفت : فرهنگ به انسان هویت می دهد و مبنای پردازش یک ملت برای تصمیم گیری درست و تحلیل صحیح از وقایع و عامل جهت یابی درست در پیچ و خم های تاریخی است.

رییس جمهور اظهار داشت : متاسفانه عده ای اسیر اندیشه های سرمایه داری بوده و مطابق با آن رفتار می کنند و خیال می کنند که انقلابی هستند ؛ در نظام سرمایه داری با انسان مثل برده رفتار می شود به گونه ای که فضای مناسبی را ایجاد می کنند تا انسان صرفا کار کند تا جیب سرمایه داران پر شود در چنین فضایی دیگر زیبایی معنا ندارد .

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد : در برنامه ریزی های توسعه تمام فعالیت ها با آثار اقتصادی ارزیابی می شود در حالی که ما به دنبال زندگی انسانی و متعالی هستیم و انسانی که به سمت زیبایی مطلق حرکت می کند باید ظاهر و باطن آن زیبا باشد.

رییس جمهور در ادامه بر صیانت از ‌صنایع دستی تاکید کرد و گفت : صنایع دستی به عنوان آثار فرهنگی، تجلی روح هنر آفرین و هنر دوست ملت ایران است که باید حفظ ، به روز و توسعه پیدا کند .

دکتر احمدی نژاد توجه به گردشگری را ماموریت دیگر سازمان صنایع دستی و گردشگری دانست و گفت : گردشگری یک موضوع فرهنگی است اما متاسفانه عده ای به همه چیز رنگ اقتصادی داده حتی روابط انسان ها را از منظر منافع اقتصادی ارزیابی می کنند و گردشگری نیز از موضوعاتی است که در این زمینه قربانی شده است چرا که همه نگاه ها به این بخش به درآمد اقتصادی آن معطوف شده است و اسم صنعت روی آن گذاشته شده و چه بسا عده ای با چنین نگاهی در آینده نسبت به بخش هایی مانند پزشکی نیز از عنوان صنعت استفاده کنند در حالی که اصل موضوع گردشگری ارتباط فرهنگ ملت هاست .

رییس جمهور افزود : حقیقت انسان جهانی و فطرت الهی انسان برای همه انسان ها یکسان است ، فطرت انسانها، حق طلب ، توحیدی ، عدالت خواه بوده و از ظلم ، بی صداقتی و فریب تنفر دارد .

دکتر احمدی نژاد گفت : خدا انسان را بزرگ خلق کرده و انسان زمانی بزرگ می شود که جهانی شود از این منظر رابطه انسان ها با دیگران باید بر اساس ارزشهای انسانی و الهی تنظیم گردد اما در نظام سرمایه داری به انسان به عنوان ابزار تولید و مصرف و حتی در نظام دمکراسی انسان ها به عنوان برگ رای دیده می شوند در حالی که باید از افق بالاتری به انسان نگاه کرد .

رییس جمهور تصریح کرد : گردشگری از بسترهایی است که می تواند اندیشه جهانی شدن انسان را تقویت کند و به طراحی نظام آینده جهان کمک می کند و اندیشه ها ، فکرها ، مطالبات و دلها را به هم نزدیک می کند اگر انسان ها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند فرصت های زیادی برای بزرگ شدن ایجاد خواهد شد .

احمدی نژاد افزود : گردشگری کاری کاملا فرهنگی است ، البته هر کار انسانی و هنری از آثار اقتصادی هم برخوردار است .
رییس جمهور گفت : زمانی سعادت وعده داده شده محقق خواهد شد که همه جهانی فکر کنند و تحقق حکومت و عدالت جهانی نیازمند برخورداری از نگاه جهانی است .

دکتر احمدی نژاد اظهار داشت : متاسفانه عده ای به موضوع گردش و اوقات فراغت نگاه سرمایه داری و غیر فرهنگی دارند و خیال می کنند که اگر ملت ایران به سایر کشورها مسافرت کند و یا گردشگر خارجی به ایران سفر کند موجب آسیب فرهنگی خواهد شد در حالی که ملت ایران ثابت کرده که دارای روحیه و فرهنگ اثرگذار است .

رییس جمهور با بیان اینکه اقدامات زیادی در سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بخصوص در دولت نهم و دهم انجام شده است ، اظهار داشت: حجم اقدامات انجام شده طی سالهای اخیر 10 برابر و بودجه آن نیز چندین برابر رشد داشته است و معادل تاریخ کشور تخت اقامتی در کشور درست شده است و در هر سه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری رشد بالایی اتفاق افتاده است.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد : از زمانی که مهندس رحیم مشایی به سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری وارد شد، این سازمان متحول گردید و دیگر قابل مقایسه با گذشته نیست و چرا که آقای مشایی از نگاه فرهنگی بالایی برخوردار است البته شاید خوشایند عده ای نباشد که ایرادی ندارد اما نباید با طرف مقابل با نفی و تکفیر برخورد کرد بلکه همیشه باید با منطق موضوعات را به تبادل نظر گذاشت و ایران همواره کانون آزاده اندیشی بوده است.

رییس جمهور گفت : مشایی زحمات زیادی در میراث فرهنگی کشیده است به نحوی که این سازمان را متحول کرد پس از ایشان، آقای بقایی همان راه را ادامه دادند و اتفاقات بزرگی در هر سه بخش افتاد ؛ البته همه همکاران در سازمان میراث فرهنگی در این موضوع موثر بودند اما بالاخره نقش مدیریت بسیار مهم است؛ پس از آن نیز دکتر احمدزاده با همان شور کار را ادامه دادند و امروز این سازمان ورزیده ، انگیزه دار و جهت دار است و نیز آقای موسوی با همان نگاه انسانی ، جهانی و هنرمندانه وارد سازمان شدند و قصد دارند همین خط را ادامه دهند .

وی اظهار داشت : سازمان میراث فرهنگی در مقایسه با سایر دستگاه های فرهنگی پیشتازتر بوده و همواره حرف و پیام جدیدی برای جهانیان منتشر شده است.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد : سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از مهمترین ارکان کشور است و فعالیت های آن ماندگار می باشد .

رییس جمهور اظهار داشت : این سازمان باید منسجم ترین و بهترین سازمان کشور باشد و ضمن صیانت از آثار و میراث فرهنگی ، مادی و معنوی ملت ایران، با اندیشه و همت بلند و دست در دست هم فرهنگ ناب ملت ایران را به ملت ها معرفی کند .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 دي 1390
چشم شماروشن .
نا شناس 26 دي 1390
بنده از این اقدام متفکرانه و درست رئیس جمهور در انتصاب حاج اقا موسوی تقدیر وتشکر مینمایم .
نا شناس 27 دي 1390
بچه سوادكوه رو عشقه
حسن-ا 27 دي 1390
واقعا جای تاسف دارد که فردی مدیر این سازمان شد که هیچ سررشته ایی از تاریخ و میراث فرهنگی ندارد.خوب لابد مثل بقیه موارد لازم نیست!
نا شناس 27 دي 1390
جناب آقای موسوی لیاقتش بیشتر از اینهاست
نا شناس 27 دي 1390
بردار بزرگوار جناب آقای موسوی بنده از طرف تمام مردم سوادکوه به خصوص مردم شیرگاه به شما تبریک عرض میکنم و امیدوارم موفق باشید
نا شناس 27 دي 1390
این انتخاب آقای موسوی به حق بوده
نا شناس 27 دي 1390
از صمیم قلب خوشحالیم
نا شناس 27 دي 1390
جناب آقای موسوی همیشه باعث افتخار بوده و مطمعن هستیم تو این مقام هم سربلند بیرون خواهند اومد
نا شناس 27 دي 1390
دوست و بردار ارجمند جناب آقای سید حسن موسوی انتخاب شما به درستی بوده وامیدواریم مثل همیشه به عنوان یک مدیر لایق در کارهایتان موفق باشید . رشیدی ساری
عباس 27 دي 1390
انتخاب مهندس موسوی باعث افتخار ومایه سربلندی است به امید موفقیت ایشان
نا شناس 27 دي 1390
موسوي افتخار سوادكوه . درود بر سوادكوهي ها عزيز
نا شناس 27 دي 1390
رییس جمهور گفت:آقای موسوی با همان نگاه انسانی ، جهانی و هنرمندانه وارد سازمان شدند . برام جالبه موسوی با کلمات نگاه انسانی-جهانی -هنرمندانه حتی جمله ای بسازد.
نا شناس 27 دي 1390


درد من تنهايي نيست؛ بلكه مرگ ملتي است كه گدايي را قناعت؛ بي عرضگي را صبر و با تبسمي بر لب... اين حماقت را حكمت خداوند مي نامند.
naser_maleki@yahoo.com 27 دي 1390
بردار ارجمند جناب آقای سید حسن موسوی : باعث افتخار استان و همچنین شهرستان سوادکوه می باشید امیدواریم به درجات بالاتر ارتقاء یابید لیاقت و شایستگی شما بیشتر از اینهاست . ن. م ( سوادکوهی مقیم ساری)
l ...م 28 دي 1390
خوشبحال مدیر گل فعلی ومعاونین ایشان. از حالا حال بکنید
حسن-ا 28 دي 1390
تا زمانی که افت همشهری بازی داریم همین است که میبینیم.هیچ کجای دنیا اینطوری نیست .چطور انتظار پیشرفت داشته باشیم.مدیر باید مدیر باشد حالا هر کجائی باشد.متاسفانه ما دراین کشور بر این اساس انتخاب نداریم چون روابط جای ضوابط را مدت ها است که گرفته است.
نا شناس 28 دي 1390
با توجه به همه انتخاب های رییس جمهور که در آن نه تخصص وجود دارد نه سایر موارد این انتخاب را تبریک میگویم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.